New York, New York.

2 augustus 2016 - Queens, Verenigde Staten

Na een korte rit kwamen we al vroeg in de ochtend aan bij ons hotel. We konden nog niet inchecken maar we konden wel onze auto parkeren. Deze hebben we de komende dagen namelijk niet nodig. Ons hotel ligt aan een grote weg in Queens. In deze wijk vindt je verschillende buurten van verschillende nationaliteiten. Ons hotel ligt in de Mexicaanse wijk. De metro is slechts 5 minuten lopen. Nadat we de auto geparkeerd hebben zijn we naar de metro gelopen en hebben daar een onbeperkt reizen kaart gekocht. Hiermee kunnen we een week lang gratis reizen door heel New York.

We hebben de metro naar Citi field gepakt, want daar zou in de middag de wedstrijd tussen de New York Mets en de Rockies zijn. Daar aangekomen stond er al een gigantische rij om binnen te komen, want ook hier kreeg je weer een gratis bobblehead. We besloten om aan te sluiten om ook een bobblehead te krijgen. Helaas kregen we weer een regenbui en zijn we om beurten gaan schuilen onder een boom. Om 11 uur gingen de deuren open en mochten we naar binnen. De wedstrijd werd 40 minuten uitgesteld ivm de regen. Ondanks dat ik een grote Mets fan ben, was het saaie wedstrijd. Gelukkig sloegen de Mets vlak voor het einde nog een homerun en wonnen ze alsnog. Daar had Mark weer geluk, anders was ik de hele avond chagrijnig geweest, haha!

Na de wedstrijd hebben we de metro richting Manhattan gepakt. Daar hebben we gegeten bij een klein Italiaans tentje, lekker pasta. Vanuit daar zijn we naar Times Square gelopen waar een heel spectakel was van allerlei lampen. Ik heb foto's gemaakt, die staan in het fotoalbum op deze site. Om 9 uur mochten we de Top of the rock in. Dit is een wolkenkrabber in rockefeller center. De zon was al onder dus we zagen de stad bij nacht en overal mooie lampjes. Ook hier kregen we een plensbui op ons hoofd, maar gelukkig was het al snel weer droog om foto's te maken. Vanuit rockefeller center zijn we naar ons hotel gegaan en we kregen een kamer helemaal bovenin. Als je uit ons raam kijkt, zie je de skyline van Manhattan in de verte.

Vanmorgen hebben we iets langer geslapen, om 9 uur zaten we aan het ontbijt. We hadden vandaag niks echt gepland staan dus we hebben de metro richting times square gepakt en deze bij daglicht bekeken. Daarna zijn we in een super grote M&M winkel geweest en in de Hershey winkel mochten we chocolade proeven. We hebben wat rond gewandeld en winkels bekeken en zijn toen naar Carlo's Bakery geweest. Hier hebben we gebakjes gegeten als lunch en zijn toen naar Central Park gelopen. Dit park is echt gigantisch, heel erg mooi. Vanuit hier zijn we naar de Flat Iron building gegaan. Dit is een super smal gebouw, en erg leuk om te fotograferen.

Aan het einde van de middag zijn we naar Brooklyn gegaan en hebben we over de Brooklyn Bridge gelopen. Vanuit Brooklyn heb je een fantastisch uitzicht op de skyline van Manhattan en op het vrijheidsbeeld. Ook een super plek om foto's te maken, en aangezien ik gek ben op bruggen kwam ik helemaal aan mijn trekken. Wat een fantastische plek. Ik heb zo genoten! Vanuit Brooklyn hebben we de metro gepakt naar Flushing, Queens. Hier zou een grote Nike Outlet zijn. We,stapten de metro uit een waanden ons in Azië. Alleen maar Chinezen en alles was in het Chinees. Heel apart! We hebben super lekker, en super goedkoop gegeten. Een grote bak rijst met 4 gerechten voor slechts €4,50. Ik zat bomvol toen we klaar waren. Nu zijn we weer terug in ons hotel, en gaan zo lekker slapen. Morgen is het weer vroeg dag!