Philly!

31 juli 2016 - Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde Staten

Na een relatief korte autorit kwamen we aan in Philadelphia. We begonnen onze dag bij het honkbalstadium. Helaas geen wedstrijd hier en er was geen tour mogelijk in verband met een BBQ evenementen. Wel was de fanshop open dus we konden wel een bal kopen voor onze verzameling. De mascotte is een groen beestje, en die super schattig.

Daarna zijn we de stad in gereden en hebben onze auto geparkeerd. Van daar uit zijn we naar de independence hall gelopen. Daar hadden we een tour over de onafhankelijkheid van Amerika. Een ranger vertelde ons het verhaal en liet ons de kamers zien waar het allemaal gebeurde. Echter was onze ranger een halve gare en die schreeuwde het verhaal met veel machtsvertoon. Ik vond hem eng en deed me qua uiterlijk denken aan Bob de Rooij. Hallo boppers! Ik zweer het je, 3 straten verderop hoorde ze hem nog. Ik vraag me serieus af hoe die schreeuwlelijk met zijn vrouw praat thuis.

We zijn daarna naar een wolkenkrabber gegaan van waar we de stad van boven konden zien. We waren op de 57ste verdieping. Echt heel tof! Vanuit hier zijn we naar de Eastern state penitentiairy gegaan. Dit is een oude gevangenis waar mensen altijd geïsoleerd zaten. Al Capone zat er ook bijvoorbeeld. Het is nu echt een ruïne, maar in bepaalde stukken kon je heel goed zien hoe het is geweest. Ik zou er gek van worden, om jaren nooit contact te hebben. Maar ik denk dat zo opgesloten zitten wel echt een straf is, erger dan de gevangenis nu in Nederland.

Op weg naar de Rocky trappen begon het te regenen, en toen we onder aan de trappen stonden begon het te plenzen en zijn we als gekken die trappen op gerend om te schuilen. We hebben daar een hele poos gezeten en toen het iets minder hard regende zijn we weer snel de stad doorgelopen om bij onze auto te komen. Toen we philadelphia uit reden begon het nog harder te regenen en dat doet het nu nog steeds.

Philadelphia is echt een waanzinnig mooie stad, veel oude mooie gebouwen, veel geschiedenis, en musea. Ik heb me er geen seconde onveilig gevoeld, en het was er netjes en goed onderhouden. Er zullen zeker mindere wijken zijn, maar downtown is echt heel mooi. Echt een aanrader voor een city trip.

Op dit moment zitten we in een hotel tussen Philadelphia en New York in. New York is onze volgende en tevens laatste stop. Ik ben zo benieuwd, deze stad staat al jaren op mijn verlanglijstje en ik besef het nog niet helemaal dat we er morgen echt zullen zijn. Ik hoop dat mijn verwachtingen waar zullen worden gemaakt, we zullen jullie op de hoogte houden!

1. Thea:
    31 juli 2016
    hallo ben jullie niet vergeten hoor! Je hebt weer heel wat bijgeleerd toch heel wat anders dan een luie vakantie. Maar ze hebben Mark niet gehouden in de gevangenis als bewaker , breed genoeg. In een wolkenkrabber krijg je mij echt niet in maar is voor jullie een ervaring rijker. Ben ook heel benieuwd naar New York.
    Groetjes en nog veel plezier!
  2. Hen:
    31 juli 2016
    Krijg nu pas verschillende verhalen binnen. Heb heel wat te lezen. Wel leuk.
    Verheug me op de volgende :-)