Blue Jays

25 juli 2016 - Mississauga, Canada

Vanmorgen waren we rond half 10 bij het honkbalstadium. De Toronto Blue jays moesten tegen de Seatle Mariners. De wedstrijd begon pas om 1 uur, maar ik had mijn zinnen gezet op een bobblehead van Kevin Pillar (een speler van de blue jays, die ik erg goed vind). De eerste 20.000 bezoekers kregen er een, dus rond we aankwamen stond er al een flinke rij. We zouden eigenlijk gaan ontbijten in Toronto en dan naar de wedstrijd gaan, maar we besloten meteen maar aan te sluiten. Na bijna 2 uur wachten mochten we naar binnen en we hadden onze beeldjes! We hebben maar ontbeten met kipnuggets en friet, hahahaha.

Nadat we een honkbal hebben gekocht (dat doen we overal waar we geweest zijn) begon de wedstrijd. Mark zijn favoriete speler (Edwin Encarnacion) sloeg een homerun, maar verder werd er niet veel geslagen. Gelukkig wonnen de Blue Jays!

Na de wedstrijd zijn we naar Humber Bay Park gegaan waar we genoten hebben van Lake Ontario, gewandeld hebben en gave foto's van de skyline van Toronto hebben gemaakt. Humber Bay is echt een prachtig stukje natuur vlakbij de grote stad. Je zag er dan ook veel mensen gezellig bbqen en zwemmen in het meer. Zo gezellig allemaal. Het lijkt wel of de mensen hier meer genieten van de kleine dingen. Ze zijn veel rustiger, ook het verkeer is wel drukker maar veel rustiger als bij ons. Je kan ook heel gemakkelijk met mensen een praatje maken, er heerst een beetje een andere sfeer.

Net hebben we lekker gegeten bij de Fat Bastard. Mark had een burrito en ik quesedilla, allebei met pulled pork. Het ongezonde eten is hier niet heel duur, omgerekend met drinken erbij waren we voor ons samen 14 euro kwijt. Maar een bak Griekse yoghurt kost dan wel weer omgerekend 3,50. De rest van normale boodschappen is vergelijkbaar met Nederland.

Morgen hebben we nog een dagje Toronto voor de boeg. We gaan nog een crossfitbox bezoeken, en verder genieten van de stad want die is echt fantastisch! Morgenavond staat er nog een honkbal wedstrijd op het programma. De blue jays moeten dit keer tegen de San Diego Padres. Tijdens onze California reis 2 jaar geleden hebben we die ook al eens live gezien.

Tot de volgende keer maar weer!

1. Thea:
    25 juli 2016
    werken de amerikanen nog wel of is het daar ook vakantietijd.
    jullie kunnen makkelijk fast food eten dat loop je er toch weer af.
    het 2 uur wachten is toch beloond jullie moeten straks een extra
    koffer meenemen voor beeldjes en ballen.
    veel plezier in Toronto, globetrotters!
  2. Pap en Mam:
    25 juli 2016
    Hallo vakantiegangers,
    Wat een mooie foto.'s . Ben benieuwd naar de volgende bushalte. Krijgen jullie dan andere tijd of blijft die het zelfde?
    Groetjes