Welcome to Canada!

24 juli 2016 - Mississauga, Canada

Gisteren stond een lange autorit op het programma. We zijn rond 8 uur vertrokken vanuit Boston richting de grens met Canada. Voordat we de grens over zijn gestoken hebben we een hike gelopen bij de Niagara Falls. We moesten naar beneden klimmen om aan de rand van het water te komen. Het eerste stuk was heel gemakkelijk, maar daar was het echt klimmen geblazen. Allemaal rotsen en van een pad was echt geen sprake. Ik vond het erg pittig, Mark ging het wat beter af. Helaas moesten we datzelfde stuk ook weer omhoog, we hebben slechts 5 kilometer gelopen en ik was compleet gesloopt. Het speelt misschien ook mee dat het ruim 30 graden was, haha!

Na de grenscontrole kwamen we aan de Canadese kant van de Niagara Falls aan. We zijn eerst ingecheckt in ons hotel, welke echt super dicht bij de falls lag. Daar na zijn we het stadje ingelopen en zijn we gaan eten. Niagara Falls is echt super toeristisch, het lijkt wel een beetje Salou. We zijn na het eten naar de falls gelopen en het was heel indrukwekkend om ze 's avonds te zien. Een waar kleurenspectakel.

De volgende ochtend stonden we al rond half 10 op de boot om naar de falls te varen. Gehuld in een prachtige rode poncho zijn we zeiknat geworden, maar het was echt WAANZINNIG! Zo indrukwekkende, zo machtig, en je voelt je zo klein. Na de boottocht hebben we een tour achter de falls gedaan. Je liep dan door een tunnel achter de horse shoe fall. Dit was wel leuk, maar viel in het niet bij de boottocht. Verder hebben we een 4D voorstelling gezien over het ontstaan van de falls.

Het was toen inmiddels alweer 2 uur, dus tijd om te vertrekken. Langs de rivier de Niagara zijn we naar Niagara on the lake gereden. Een klein koloniaal stadje. We hebben daar even aan lake notario gezeten, en genoten van de rust en de het uitzicht. Daarna zijn we doorgereden naar de Toronto Outlet Mall, waar we wat crossfit spulletjes hebben gekocht voor een prikkie. Inmiddels zitten we in ons hotel en gaan we zo lekker slapen. Morgen gaan we naar onze 2e honkbal wedstrijd van deze vakantie! We genieten echt, en onze eerste indruk van Canada is erg goed. Niet heel duur, vriendelijke mensen, en tot nog toe erg mooi.

Tot de volgende keer maar weer!