Baltimore en Washington

29 juli 2016 - Baltimore, Maryland, Verenigde Staten

We gaan maar even verder waar we gebleven waren met ons verslag. De wedstrijd in Pittsburgh was erg leuk. We raakten in gesprek met mensen langs ons wat erg gezellig was. Na een gezellige avond zijn we naar ons hotel gereden. Dit hotel had ik gewonnen voor 50 euro voor een nacht en de kamer was een flat. 's morgens stond er een lekkere bak havermout klaar bij het ontbijt, dus wij waren helemaal tevreden.

De route naar Baltimore was prachtig. We kwamen door een mooi bergachtig gebied met kleine country dorpjes. Om 1 uur waren we bij het honkbalstadium van de Orioles voor een tour. De tourguide was een oude man die heel veel verhalen wist te vertellen. Het stadium was prachtig mooi en het was super om op het heilige gravel te kunnen lopen en in de dug-out te kunnen zitten. We zijn na de tour maar het hotel gereden om in te checken en toen snel weer terug om Baltimore te verkennen. Baltimore is een hele gemoedelijke stad, heel mooi en goed onderhouden. We zijn little italy in gelopen en hebben bij een kleine pizzeria gegeten. De lekkerste pizza ooit! Wij zaten er te eten en wat locals. Mocht iemand ooit in Baltimore zijn, dan is Isabella's de plaats om te eten. Als toetje hadden we 2 cannoli's, echt heerlijk! We sloten de dag af in het honkbalstadium voor een wedstrijd.

Vanmorgen zijn we naar Arlington National Cemetery gereden. Hier liggen allemaal militairen begraven. Iedereen die gevochten heeft voor de Usa wordt daar begraven, super indrukwekkend. Daarnaast ligt Kennedy daar ook begraven en zijn er verschillende herdenkingsplekken. Ik vond het heel mooi en indrukwekkend maar geen fijne plaats om te zijn. Op de een of andere manier krijg ik een verdrietig gevoel van begraafplaatsen.

We hebben de auto daar laten staan en zijn naar het centrum van Washington gewandeld. Hier zijn we door de National Mall naar het capitool gelopen. Er waren verschillende Memorials, waaronder die van de tweede wereldoorlog. Heel erg mooi en indrukwekkend. Daarna zijn we in het holocaust museum geweest en in het national museum of natural history. In de eerste hebben we een film gekeken over Hitler en een route gelopen welke het verhaal vertelde van een Joods jongetje die naar het concentratiekamp werd gedeporteerd. Het was super mooi gemaakt, net echt. In het museum of natural history stonden dieren opgezet en je kon heel veel zien en voelen. Veel skeletten en schedels. Ook dit was heel mooi gemaakt. Alle musea hebben gratis toegang waardoor het ook leuk is om meerdere te bezoeken.

We besloten daarna om naar het witte huis te lopen, maar het begon ineens keihard te onweren en toen we bij het witte huis stonden begon het ook te regenen. We hebben snel wat foto's gemaakt en zijn toen snel doorgelopen. Helaas hield het toen op met zachtjes regenen, en kwamen we in een stortbui. Tot op ons ondergoed nat! Blijkbaar blijft het zo'n raar weer de komende 2 dagen. 30 graden of meer, maar met onweersbuien.

We zijn onze auto gaan halen en zijn naar het Pentagon gegaan, waar een 9/11 memorial is. Heel indrukwekkend en aan de stenen van het gebouw zie je waar het vliegtuig het gebouw is ingevlogen.
Daarna zijn we naar het honkbalstadium van de Washington Nationals gelopen, maar deze was gesloten voor publiek en zijn er een rondje omheen gelopen.

Vanavond heeft het de hele avond geregend en hebben we de was gedaan. Net toen we de was uit de droger wilden gaan halen zat er een heel dik beest. Het leek op een kakkerlak, maar het vloog ineens. Ik ben er keihard voor weggerend en later zijn we via een andere trap naar de wasruimte gelopen. Het beest zat er nog en keek ons zelfs aan. De griezel!

Morgen vertrekken we weer, en rijden we naar Atlantic City.